TESTIMONI SHAKLEE SAYA DENGAN FULL SET HAMIL

 TESTIMONI SHAKLEE SAYA DENGAN FULL SET HAMIL

Assalamualaikum....

Sahabat setia blog sihat chantik shaklee. Kali ni saya nak share journey hamil bersama shaklee. Ibu ibu pasti seronokkan bila dapat tahu diri sedang hamil. Tapi ibu ibu paling tak boleh terima alahan awal kehamilan. Dalam fasa hamil banyak masalah dilalui seperti loya, muntah, pening dan hb low dan sebagainya. Saya juga tidak terlepas melalui pengalaman hamil anak pertama. Tapi masalah saya mungkin berbeza dengan ibu hamil yang lain.

Awal kehamilan saya alami masalah susah membuang pada awalnya. Bila saya tanya pendapat member yang berpengalaman bab hamil tentang masalah susah untuk membuang najis, kata mereka itu adalah normal. Mereka suggest kena minum air kosong banyak, makan buah buahan dan makan sayur hijau lebih banyak. Tapi masalah nya, awal kehamilan saya kerap muntah, hilang selera makan dan langsung tak boleh telan air kosong.

Time hamil saya rasa memang tak bertenaga, lesu asyik layan tidur. (rupa pun dah macam mak lampir) memang tak ada mood. Air kosong tu memang sikit sangat saya minum. Bila hari ke hari perut semakin besar boleh dikatakan sangat susah membuang. Faham faham je la bila baby semakin besar, mana boleh nak cangkung lama lama dekat toilet cangkung. Waktu ni memang rumah sendiri semua guna tandas cangkung. Tak berani juga nak push najis, sebab takut baby keluar sekali. Serius risau bab ni setiap kali rasa nak membuang. Perit dan derita bila tak boleh melepaskan hajat besar yang satu ni. Masyaallah.... siksa rasa. Duduk tak kena tidur tak kena. Badan asyik berangin saja. Nak makan ubat sebarangan masa hamil ni lagi la tak boleh.

Suatu hari saya rasa nak membuang sangat sangat, then terpaksa la saya paksa juga membuang memang najis keluar tapi rasa sangat sangat degil. Bila dah keluar najis darah turut keluar sekali banyak plak tu. Sampai nangis punya takut. Start dari tu rasa fobia nak membuang setiap kali rasa sakit perut. Sebab saya tahu setiap kali membuang darah akan keluar sekali. Last saya ajak suami jumpa doktor pakar dekat Hospital Lam Wah EE, Penang.

Lepas jumpa doktor, dan doktor pun dah sah kan yang saya alami buasir. Bahagian saluran tempat membuang najis membengkak. Time ni risau sangat takut mengganggu kandungan. So doktor bagi ubat sapu untuk hilangkan radang dan bengkak tu. Selepas guna ubat hospital tu terus baik, tapi bila saya tak sapu benda tu jadi balik. 

TERJEBAK DENGAN SHAKLEE

Saya terpikir sampai bila setiap kali saya lupa sapu ubat yang doktor bagi masalah tu akan berulang ulang. Masalahnya still tak nampak perubahan. Last suami saya search dekat google tentang masalah saya, dan banyak yang suggest shaklee. Terus suami saya suruh ambil shaklee, tapi saya kata tak mampu sebab shaklee mahal dan belum tentu berkesan.

Suami kata " tak pe saya yang belikan ". Wow....suka sangat bila ada orang nak sponser. Apa lagi laju je whatsapp member yang jadi agen shaklee. Sembang punya sembang dan dia rekemen full set hamil sekali sign up member . Daftar time ni Rm75 tau. Mahal...Sekarang ni murah dah cuma Rm35 je atau beli full set terus dapat sign up member dan free postage lagi. Best...sebab untung sangat.

Dalam full set hamil yang saya ambil tu ada :

  • ESP - Protein untuk pemulihan tubuh ibu, memberi tenaga dan memperbanyakkan susu
  • OMEGAGUARD - membantu mengurangkan berat badan & membakar lemak
  • VITAMIN C - meningkatkan immuniti ibu dan baby
  • OSTENUTRIX - mengandungi kalsium & mineral lain untuk mengelak sembelit dan sakit badan
  • B COMPLEX - untuk tenaga dan kurangkan stress.
  • VITA-LIZE -multivitamin untuk melengkapkan nutrisi yang kurang dan menambahkan darah yang hilang 
  • ALFALFA (standby untuk berpantang) - detox darah dan merapatkan bahagian peranakkan

TESTIMONI SHAKLEE SAYA

Part ni paling best saya nak share dengan sahabat dan ini adalah testimoni shaklee diri saya sendiri, saya jatuh cinta dengan shaklee selepas menggunakan full set, sebab selepas consume set ni 

  • saya mudah membuang
  • bengkak bahagian salur najis mengecut dengan baik.
  • hilang pedih perut time hamil
  • tak mudah lapar( masih boleh control kalau makan lambat)
  • bacaan HB cantik
  • badan bertenaga
  • kulit nampak lebih flawles 

Sampai member tempat kerja selalu cakap semakin berseri mak labu nih...hehehe...
Memang lagi kembang la kan bila orang puji kita. Tapi time ni memang tak pandai nak promot saya ambil supplement apa. 



SETIA DENGAN SHAKLEE SEHINGGA BERPANTANG.

Dengan full set shaklee ni bukan saja boleh di ambil ketika waktu hamil, tapi ianya berbaloi boleh diambil juga sewaktu berpantang. Jadi saya tak curang, saya setia dengan full set ni masa dalam tempoh berpantang juga. Masyaaallah.....masa berpantang pun saya dapat kesan yang best

  • saya rasa badan saya bertenaga
  • susu meriah
  • tak sembelit
  • luka bersalin cepat sembuh
  • kulit baby nampak cantik
  • antibodi kuat

Dan yang paling best sakit belakang akibat cucuk epidural semakin baik. Alhamdulillah shaklee banyak improve kesihatan saya.

i đŸ’— Shaklee.

TESTIMONI PENGGUNA LAIN

Selain dari saya sebagai pengguna tegar Shaklee saya sertakan juga testimoni testimoni dari pengguna lain untuk tatapan sahabat.










PROMO BULAN JUNE

Pada bulan June ini, Shaklee menawarkan promosi pembelian RESV-VIX dengan ansuran bulanan selama 6 bulan menggunakan kredit kad ezypayment. Yang paling best tu, pertama kali pembayaran sahabat akan terus dapat RESV-VIX tanpa perlu tunggu habis bayaran tau.

Suka tak??

So sahabat jangan lepas peluang ni untuk grab RESV-VIX ni. Okey.


PROMO JUNE



Jika sahabat berminat dengan mana mana promo RESV-VIX atau ingin menjana income dengan shaklee boleh terus whatsapp saya okey. Saya sangat sangat mengalu alukan sahabat ke dalam team saya.



Elly Amali
#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#BisnesOnlineTerbaikMalaysia
#TestimoniShakleeSaya
#ShakleeKedah

Ulasan