KUASAI 4 HINGGA 5 ANGKA - KERJA DARI RUMAH

 KUASAI 4 HINGGA 5 ANGKA - KERJA DARI RUMAH


Work from home memang impian bagi seorang suri rumah yang pernah bekerja dan pernah mempunyai tangga gaji bulanan. Disebabkan itulah sebagai seorang yang pernah bekerja saya tidak terkecuali memilih peluang untuk bekerja walau hanya dari rumah. Selain dapat income saya juga kuli dan bos kepada diri sendiri, saya boleh tetapkan masa bekerja saya sendiri dan saya boleh tentukan berapa income yang saya mahukan. 

Saya juga dapat menjalankan tanggungjawab sebagai ibu dan isteri. Jadi makan pakai keluarga lebih teratur.Dengan itu juga saya dapat bersama keluarga saya setiap waktu. Disebabkan inilah saya berhenti kerja dan memilih kerja hanya dari rumah.

Walaupun berhenti kerja suatu perkara yang berat bagi saya kerana sudah sekian lama bekerja, tapi demi masa bersama keluarga saya terpaksa berkorban memilih antara kerjaya dan keluarga.

PENGALAMAN IBU BEKERJA

Okey kali ni saya nak share pengalaman saya sebagai seorang ibu yang bekerja. Dulu saya bekerja di Penang. Seawal 4 pagi saya dah start bangun pagi siap untuk pergi kerja dan settle kelengkapan anak untuk di tinggal dirumah pengasuh. Jam 5 pagi settle hantar anak terus gerak ke tempat kerja bersama husband. Jam 9 malam baru pulang ke rumah. Setiap hari hadap jem....sampai rumah jam 9 malam baru nak makan. 

Tak sempat main dengan anak, saya dah letih anak pun dah tidur. Setiap hari. Rasa struggle sangat. Saya tinggal di Sp dan saya bekerja dalam pulau. Ini lah yang di kata kan "alah bisa tegal biasa". Mula mula memang rasa siksa nak korbankan masa tidur. Tapi bila saya hidup dibebani hutang rumah, kereta dan sebagainya semua tu terpaksa saya korbankan. Semua perasaan malas terpaksa saya ketepikan. Yang saya fikir nak settle hutang dulu.

Selepas beberapa tahun anak dah start tadika masalah lain plak yang saya hadapi. Tak ada yang nak handle anak, ambil sekolah dan makan ketika balik sekolah. Saya terus bincang dengan husband dan husband decide saya berhenti kerja. Fokus kepada anak dan bisnes online je.

Alhamdulillah.....setelah berhenti kerja saya rasa saya ada banyak bersama anak. Dah jarang nampak muka anak masam mencuka. Kalau dulu setiap kali waktu nak hantar anak kerumah pengasuh anak selalu muram dan merayu tak nak kerumah pengasuh.

Sehingga ada hari dia cakap " mama cutilah.....Luthfi rindu mama". Part ni hati mama mana boleh sado.
 Tapi sebab fikir kerja paksa juga hati jadi sado. Tinggal juga anak dekat pengasuh walau hati ni kesian sebenarnya. 

Kadang naluri ibu ni nakal tau, selalu fikir yang bukan bukan pasal anak di rumah pengasuh. "Makan ke tak anak aku dirumah pengasuh". "Pengasuh jaga elok tak anak aku". Nasib la pengasuh pun sangat memahami saya, selalu hantar gambar anak tengah happy. Bila tengok gambar senyum bahagia tu baru saya dapat settle kerja dengan tenang.

BEKERJA DARI RUMAH

Sebelum berhenti kerja saya pernah juga buat bisnes jual barang viral. Tapi terhenti di tengah jalan disebabkan kekangan modal. Selepas tu saya terjebak dengan bisnes supplement plak. Alhamdulillah.... dengan fokus bisnes jual supplement saya dapat jana income 4 angka setiap bulan tanpa henti. Selain tu juga saya dapat belajar banyak ilmu tentang bisnes.

Yang paling best bila bekerja dari rumah saya dapat settle kerja sambil anak anak depan mata. Kelas bisnes pun semua secara online. Jadi tak payah pikir sapa nak mengasuh anak. Duit untuk bayar pengasuh dulu, sejarang saya dapat saving. Syukur sangat jumpa bisnes macam ni.

KENAPA PILIH BISNES SUPPLEMENT

Memandangkan saya ni seorang yang taik penyakit. Banyak supplement dan ubat yang saya ambil tetapi banyak yang kurang serasi dengan saya. Tapi bila saya ambil shaklee. Banyak sangat perubahan pada badan saya yang saya alami. Dari situ saya nekad akan terus konsisten dengan shaklee dan bagaimana pula kalau suatu hari nanti saya  tiada modal untuk consume shaklee. 

Why not saya fokus share manfaat shaklee yang saya dapat dengan orang ramai. Dengan ini selain saya bantu orang sekeliling sihat saya dapat terus konsisten makan shaklee juga secara free. Sambil jana income dengan share manfaat kepada orang ramai. 

Dan yang paling best bisnes supplement adalah bisnes terbaik kerana:

🔗Tak perlu modal yang besar

🔗Risiko kerugian adalah rendah

🔗Product berkualiti & senang jual

🔗Tak perlu post barang

🔗Bisnes fleksibel

🔗Tak perlu pegang stock

Kita sebagai agen just oder diwebsite secara online dan tunggu shaklee tolong bungkus dan post barang kepada customer.

Semua di hujung jari, just clik clik ....dah boleh buat bisnes.

Bestkan??

Disebabkan semua inilah saya sayang dengan bisnes shaklee. Ianya sangat MUDAH, SIMPLE, SISTEM DISEDIAKAN & ANYTIME ANYWHERE.

Apa tunggu lagi jom join bisnes online shaklee bersama team DHB sekarang!!
Elly open intake new agen yang betul betul komitet untuk melakukan perubahan bebas kewangan anda.

Click Join Ahli Shaklee untuk jadi ahli secara percuma dan terus beli dengan harga ahli.

Anda berminat sertai kami??




Elly Amali
#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#BisnesOnlineTerbaikMalaysia
#KerjaDariRumah
#ShakleeKedah

Ulasan