KEBAIKKAN VITAMIN E MENJADI PILIHAN ORANG RAMAI

 KEBAIKKAN VITAMIN E MENJADI PILIHAN ORANG RAMAI


Vitamin E sama seperti Vitamin C yang terkenal untuk mencantikkan skin.Vitamin E sesuai untuk mereka yang ada masalah parut, bekas jerawat, kulit kering dan berjeragat. Vitamin E adalah vitamin larut lemak dan vitamin antioksidan yang sangat berkuasa yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh. Ia boleh menghalang penuaan usia. Sudah tentu yang ramai ingin nampak muda sebelum usia bukan??

 

Vitamin E berasal dari minyak sayur iaitu kacang soya, minyak biji gandum( yang kaya dengan vitamin E) 8 Jenis Vitamin E (D-ALPHA, BETA, GAMA, DELTA).Mengandungi 10mg SELENIUM Semulajadi untuk membantu penyerapan VitaminE dengan lebih baik. Mengandungi GRAPE SEED EXTRA yang kaya dengan antioksidan.

Sebelum anda memilih supplement Vitamin E anda perlu mengenal pasti antara bahan dan kandungan dalam supplement tersebut. Berikut adalah garis panduan supplement Vitamin E yang ditulis oleh DR BRUCE MILLER.

πŸ‘‰Pastikan pemilihan supplement Vitamin E adalah dari sumber semulajadi( Lihat label sebelum membeli, jika ada huruf d kecil (d-alfa- tokoferol) Jika ada huruf 'I' atau 'DL' menunjukkan ia daripada sumber kimia tiruan)

πŸ‘‰Cari perkataan mixed tokoferol dalam label.

πŸ‘‰Pilih Vitamin E yang ada sekali SELENIUM.

Vitamin E dari bahan semulajadi lebih bagus ini kerana ia mudah diserap pada badan berbanding sumber tiruan atau kimia. Jika vitamin tiruan boleh menyebabkan toksin sekaligus mewujudkan sel sel abnormal dalam tubuh badan.

KELEBIHAN GRAPE SEED EXTRACT PADA VITAMIN E


πŸ“Mengikut kajian saintifik grape seed extract terbukti berkesan dalam membantu mengatasi masalah kanser serta bagus untuk awek muda dan memelihara kecantikkan jika mengamalkan secara konsisten.

πŸ“Grape seed extract ini juga mengandungi OPC (Oligomeric Proanthi Cyanidun- fitomutien tulen) yang membantu kulit nampak lebih elastik seterusnya membuat seseorang itu nampak lebih muda secara semulajadi

OPC berfungsi memusnahkan radikal bebas yang boleh musnahkan sel badan manusia. OPC yang kaya dengan protein terutamanya kolegen serta lebih kuat dengan vitamin E (50 kali ganda) dan C (20 kali ganda) menjadikannya sebagai makanan yang baik terhadap pembentukkan sel tisu.

Bagi mereka yang ada masalah kanser atau ingin bertindak sebagai benteng pencegahan awal kanser OPC memainkan peranan penting.


TAHUKAH ANDA ?

Kelebihan grape seed juga digunakan dalam perubatan Nabi yang terkandung dalam At Tibb An Nabawi yang menyatakan bahawa anggur adalah sebaik baik buah dan yang paling banyak manfaat. Ia berfungsi sebagai buah minuman dan ubatan. Tidak hairan lah dalam al quran disebut sebanyak 11 tempat mengenai anggur.

Anda nak tahu lagi kelebihan dan keistimewaan vitamin E, anda kena rasai sendiri.

πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“πŸ“

Jangan lupa untuk dapatkan vitamin E atau mana mana product shaklee boleh klik link whatsupp saya di bawah.



Elly Amali
#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#BisnesOnlineTerbaikMalaysia
#VitaminE
#ShakleeKedah



Anda juga dijemput untuk follow saya di :
FB: Elly Amali 
IG: shaklee_ellyamali




Ulasan