MANFAAT COQTROL YANG PERLU ANDA TAHU.


 MANFAAT COQTROL YANG PERLU ANDA TAHU. 



Apa itu Coqtrol.?


Coqtrol Plus Shaklee sebelum ini dikenali sebagai Coq Health dengan formulasi terbaru kini ia gabungan antara Coq10 dan polyphenol.


Coq10 atau Coenzyme Q10 sangat penting untuk penghasilan tenaga dalam sel. Ia berada dalam Mitokondria (stesen janakuasa sel). Perumpamaannya seperti stesen jana kuasa elektrik, jika ia tiada tiadalah elektrik yang akan di bekalkan. 

Coq10 ini tinggi di dalam sel otak , jantung dan hati. Ia mampu menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. Ia juga adalah antioksidan yang berkesan untuk melindungi sel badan daripada dirosakkan oleh radikal bebas.

Apabila meningkat usia kita, Coq10 akan menurun di dalam tubuh kita. So kita perlu mengambil dari pemakanan untuk top up semula.


ANTARA KEBAIKKAN COTROL PLUS SHAKLEE


1- MEMPERBAIKI PEREDARAN DARAH

Coqtrol paling banyak di dapati di jantung kerana ia perlu menggunakan paling banyak tenaga untuk mengepam darah keseluruhan badan. Jantung kita perlu mengepam kira kira 2000 gelen darah keseluruh badan setiap hari tanpa gagal.

Apabila jantung kita tidak berfungsi secara optimum ini boleh menyebabkan serangan jantung. 80% penyakit jantung dapat dielak jika kita mengubah cara pemakanan sentiasa bersenam, kawal tahap kolestrol dan tekanan darah dalam badan.

Banyak manfaat coqtrol plus shaklee kepada jantung antaranya :
✨Menguat otot jantung
✨Membantu peredaran darah menjadi lancar
✨Mengurangkan risiko penyakit jantung
✨Meningkatkan tahap tenaga untuk pesakit yang mengambil statin

2- MENAJAMKAN MINDA

Pengambilan coqtrol plus shaklee yang berterusan, mampu membekalkan tenaga kepada otak. Pada masa yanga sama coqtrol plus shaklee bertindak sebagai antioksidan yang melindungi neuro dan mengurangkan Anyloid.

Antara manfaat coqtrol untuk minda ialah :
✨Mampu memberi fokus dan kepekaan
✨Mengurangkan penyakit ALZHEIMER dan PARKINSON
✨Meningkatkan daya ingatan 
✨Meningkatkan keupayaan pembelajaran


3- MEMBEKALKAN TENAGA SEPANJANG HARI

Coqtrol mampu meningkatkan tenaga di dalam sel untuk menyokong gaya hidup aktif . Selain itu juga ia mampu meningkatkan kekuatan otot dan mempercepatkan process pemulihan luka pada badan.


4- MENINGKATKAN KESUBURAN 

Coqtrol bertindak sebagai antioksidan yang membantu melindungi sperma daripada kerosakkan bebas dan meningkatkan kualiti jumlah sperma.

Semakin banyak coq10 dalam mitokondria, semakin cepat pergerakkan sperma untuk membantu meningkatkan peluang persenyawaan.

Kajian dibuat telah dibuat keatas 228 orang lelaki yang tak subur, 114 orang lelaki diberi 200mg coqtrol setiap hari. Manakala 114 lelaki  lain sebagai aras kawalan. Keputusan yang dapat dihasilkan ialah jumlah sperma meningkat dan pergerakkan sperma juga sangat aktif berbanding dengan lelaki yang tidak ambil coqtrol.


5- MENJADIKAN KULIT GEBU DAN LEMBUT

Tahukah anda bahawa coqtrol terdapat banyak pada permukaan kulit lipid pada bahagian epidermis. 
Coqtrol mampu membantu :
✨Bertindak sebagai pelindung uv pada kulit
✨Memberi tenaga kepada sel bagi memperbaiki dan penghasilan sel baru
✨Membantu menegangkan kulit dan mengurangkan kedutan pada wajah
✨Membantu menganjalkan kulit
✨Kulit akan kelihatan muda dan sihat


Jika anda sudah tahu manfaat coqtrol , anda boleh kongsikan kepada rakan rakan anda yang memerlukan atau jika anda nak tahu lebih detail tentang coqtrol boleh terus hubungi saya.





Elly Amali
#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#BisnesOnlineTerbaikMalaysia
#TipsTravel
#ShakleeKedah



Anda juga dijemput untuk follow saya di :
FB: Elly Amali 
IG: shaklee_ellyamali



Ulasan