13 KATA KATA MOTIVASI KERJAYA DAN KEHIDUPAN KITA

 13 KATA KATA MOTIVASI KERJAYA DAN KEHIDUPAN KITA


Semangat itu seperti air ombak ada kala pasang adakala surut. Jadi kata kata semangat untuk motivasikan diri sangat penting untuk kita sentiasa bersemangat dalam mengejar impian kita.

Ya, sebagai manusia biasa yang mempunyai perasaan sudah pasti ada tika kita down dan berasa sedih . Malah kita memerlukan tempat untuk meluahkan segala permasalahan kita dan kita juga memerlukan semangat dari keluarga dan sahabat.

Namun bukan semua orang sekeliling kita adalah positif circle buat kita. Untuk menaikkan semula semangat motivasikan diri dan membangkitkan kita yang tengah jatuh. Apatah lagi jika kita kecewa dengan kehidupan dan kerjaya. Jom kita renungi setiap kata kata motivasi yang ingin saya kongsikan disini.

KATA KATA SEMANGAT DALAM KEHIDUPAN

  1. Setiap kejayaan bermula dengan langkah pertama. Tanpa permulaan anda tidak akan menempuh kejayaan dan keuntungan. 
      2. Lihat apa yang ada didepan dengan pandangan luas dan bersemangat. Lihat ke belakang hanya                menyempitkan usaha dan menjatuhkan semangat saja.

      3. Kegagalan adalah guru terbaik,

      4. Anda tidak akan kenal diri anda sendiri melalui kejayaan dan kesenangan, tetapi anda akan kenal            diri anda sendiri melalui kegagalan dan kesusahan.

      5. Disaat anda hilang semangat, fikirkan semula kenapa anda bermula.

      6. Kerjalah bersungguh sungguh seolah olah anda akan hidup selamanya.


KATA KATA SEMANGAT UNTUK BISNES DAN KERJAYA




Dalam membina kerjaya kata kata semangat untuk bangkit semula sebagai seorang yang berjaya juga penting. Sahabat boleh baca kata kata motivasi untuk sentiasa bersemangat setiap hari. Jom baca dan hayati bait bait kata kerjaya ini.


     1. Kerja dalah satu perbuatan yang mulia disisi Allah. Lebih mulia lagi dengan cara kerja yang kita             laksanakan.

     2. Sepenat penat bekerja, penat lagi menganggur.

     3. Satu satunya cara untuk melakukan sesuatu pekerjaan yang hebat adalah dengan mencintai apa               yang kita lakukan.

     4. Jangan memilih kerja tetapi pilihlah masa depan. Pilihlah kerja yang membina masa kemahiran               untuk kejayaan masa depan kita.

    5. Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal tetapi ia datang dari semangat yang tak pernah                mengalah.


    6. Minda yang positif melahirkan kejayaan diri.


Itulah kata kata semangat untuk motivasi diri berkaitan kehidupan dan kerjaya. Sahabat haruslah bersemangat untuk mengecapi kejayaan dalam kehidupan atau kerjaya. Semoga kata kata motivasi 
kejayaan untuk berjaya yang dikongsikan ini dapat memberi manfaat buat sahabat semua.

"Dan apa bila kita meneyebarkan kebaikkan walaupun sebesar kuman kelak kebaikkan juga akan datang kepada kita. Apabila sahabat kongsikan artikel ini. Ia juga adalah satu usaha untuk menyebarkan kebaikkan...insyaallah...."


Jemput semua baca artikel tentang :


Jika sahabat berminat untuk dapatkan sebarang supplement shaklee atau ingin menjadi agen shaklee bersama team saya boleh terus whatsapp saya.



Elly Amali
#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#BisnesOnlineTerbaikMalaysia
#katakataMotivasi
#ShakleeKedah



Ulasan